lördag 11 september 2010

extreme weekend make-over


jag fick nyligen frågan om jag har hund för att jag är singel eller om jag är singel för att jag har hund?kommer man hem till mig och ser alla ommålade, södermalmsriktiga loppis- och blocketfynd kan man använda samma frågeställning.

det är lördag, jag målar om två pinnstolar på balkongen.
om ni andra hemmafixare där ute undrar hur man får den här lite skavda, vädrebitna looken av patina och ålder säger jag bara, slarva. strunta i grundarbete och allt det där, är möbeln lite smutsig och fet innan så fäster inte färgen överallt. perfekt.

men det handlar ju egenligen inte om omålade möbler. missa för guds skull inte att spilla lite färg på händerna eller gärna i ansiktet också. då går du resten av helgen och skrattar med lite härlig självdistans "ojdå, så jag ser ut, ja jag målade ju om lite gamla möbler hemma på förmiddagen". du står i kön på ditt lokala stenugnsbageri och får lite boho-cred med din blekturkosa kulör på händerna. extrapoäng får du också för de såkallade "pojkvänsjeansen", helt enkelt för stora byxor som du har på dig för att framkalla looken av casual lördagsfixar-häng á la "jag slängde bara på mig nåt". eftersom det var flera år sen jag hade nån som jag, gulligt men egentligen bara irriterande, kunde sno kläder av så nöjer jag mig med mina extrapoäng från pojkvännen myrorna.

singel i stan, det är ju bara för härligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar